Valikko
1

Hanki paremmat valot autoosi!
Lisävalot ja LED-valopaneelit

Kuvittele – voit nojautua taaksepäin, nauttia ajelusta ja nähdä kaiken tarvitsemasi, melkein kuin päivänvalossa. Tämä on ihan mahdollista – me autamme sinua löytämään tarvitsemasi.

Hanki paremmat valot autoosi!

Lisävalot ja LED-valopaneelit

Kuvittele – voit nojautua taaksepäin, nauttia ajelusta ja nähdä kaiken tarvitsemasi, melkein kuin päivänvalossa. Tämä on ihan mahdollista – me autamme sinua löytämään tarvitsemasi.

On pimeää ja asfaltti on märkää. Vastaantulevien autojen valo sokaisee ja yrität nähdä tien. Automatka on raskas ja tunnet olosi rättiväsyneeksi, kun saavut perille. Kuulostaako tutulta? Tämä on tuttu ongelma, mutta asian ei tarvitse olla niin.

Hyvä valo on tärkeää! Tie valaistuu paremmin ja näet piiloutuvat vaarat. Kun tie näkyy mukavammin, voit laskea hartioitasi hieman sen sijaan, että kyyristelisit ja yrittäisit siristellen nähdä eteenpäin pimeässä ja sateessa. Sivun alalaidasta löydät myös mielenkiintoisen artikkelin, jossa perheenisä testasi suosittelemaamme valosarjaa. Jutellaan hieman mahdollisuuksistasi ja anna meidän tehdä sinulle muutama ehdotus.

On pimeää ja asfaltti on märkää. Vastaantulevien autojen valo sokaisee ja yrität nähdä tien. Automatka on raskas ja tunnet olosi rättiväsyneeksi, kun saavut perille. Kuulostaako tutulta? Tämä on tuttu ongelma, mutta asian ei tarvitse olla niin.

Hyvä valo on tärkeää! Tie valaistuu paremmin ja näet piiloutuvat vaarat. Kun tie näkyy mukavammin, voit laskea hartioitasi hieman sen sijaan, että kyyristelisit ja yrittäisit siristellen nähdä eteenpäin pimeässä ja sateessa. Sivun alalaidasta löydät myös mielenkiintoisen artikkelin, jossa perheenisä testasi suosittelemaamme valosarjaa. Jutellaan hieman mahdollisuuksistasi ja anna meidän tehdä sinulle muutama ehdotus.


Kaukovalojen päivittäminen lisävalojen avulla

Paras tapa saada hyvät kaukovalot on ostaa lisävalot. Paras ja nykyään kenties yksinkertaisin vaihtoehto on pieni LED-valopaneeli auton puskurin sisällä.

Kaukovalojen päivittäminen lisävalojen avulla

Paras tapa saada hyvät kaukovalot on ostaa lisävalot. Paras ja nykyään kenties yksinkertaisin vaihtoehto on pieni LED-valopaneeli auton puskurin sisällä.

Esimerkiksi tämä LED-valopaneeli tarjoaa yhden siisteimmistä valoista mitä kuvitella saattaa ilman, että auton ulkonäkö muuttuu.

Tutustu Rigid SR20 -tuotteeseen täällä.

Esimerkiksi tämä LED-valopaneeli tarjoaa yhden siisteimmistä valoista mitä kuvitella saattaa ilman, että auton ulkonäkö muuttuu.

Tutustu Rigid SR20 -tuotteeseen täällä.

Suositellut lisävalot

Suositellut lisävalot

Klassiset pyöreät lisävalot

Jos pidät perinteisistä lisävaloista, on tarjolla valikoima erittäin hyviä valoja, jotka muuttavat yön päiväksi.

Olemme koonneet autoosi täydellisen sarjan tänne.

Päivitä alkuperäiset valot xenonien tai LEDien avulla

Tiesitkö, että voit päivittää jo autossasi olevat valot ledeiksi tai xenoneiksi? Xenon antaa parhaan tehon, mutta diodipolttimot ovat tehokas päivitys ja entistä suositumpia. Parasta on, että käytät auton alkuperäisiä valoja, joten auton ulkonäkö ei muutu. Saat todella hyvät valot ilman, että kukaan huomaa mitään eroa autossa. Niiden asennus on myös suhteellisen yksinkertaista.

Tutustu suosituksiimme niin lähi- kuin kaukovalojen osalta täällä: xenonit

Päivitä alkuperäiset valot xenonien tai LEDien avulla

Valojen päivittäminen xenoneiksi tai ledeiksi kasvattaa tehoa valtavasti.

Tiesitkö, että voit päivittää jo autossasi olevat valot ledeiksi tai xenoneiksi? Xenon antaa parhaan tehon, mutta diodipolttimot ovat tehokas päivitys ja entistä suositumpia. Parasta on, että käytät auton alkuperäisiä valoja, joten auton ulkonäkö ei muutu. Saat todella hyvät valot ilman, että kukaan huomaa mitään eroa autossa. Niiden asennus on myös suhteellisen yksinkertaista.

Tutustu suosituksiimme niin lähi- kuin kaukovalojen osalta täällä: xenonit

1

Päivitä alkuperäiset valot xenonien tai LEDien avulla

Tiesitkö, että voit päivittää jo autossasi olevat valot ledeiksi tai xenoneiksi? Xenon antaa parhaan tehon, mutta diodipolttimot ovat tehokas päivitys ja entistä suositumpia. Parasta on, että käytät auton alkuperäisiä valoja, joten auton ulkonäkö ei muutu. Saat todella hyvät valot ilman, että kukaan huomaa mitään eroa autossa. Niiden asennus on myös suhteellisen yksinkertaista.

Tutustu suosituksiimme niin lähi- kuin kaukovalojen osalta täällä: xenonit

Suositellut xenon-polttimot

Suositellut xenon-polttimot

Lisävaloja tunnetuilta merkeiltä: Rigid, Lazer, Lumen, KC Hilites, Hella, Osram ja Philips ledeinä ja xenoneina

Me tarjoamme odottamaasi laatua. Umpioita kaukovaloina ja lisävaloina. LED-valopaneeleita ja diodilisävaloja halvalla tai jopa Rolls Royceen. Meiltä löydät lisävalot kaikkiin tarkoituksiin! Löydä tuotteet autoosi täältä tuotehakumme avulla.



NÄIN STÅLE MUUTTI YÖN PÄIVÄKSI

Kolmiosainen artikkelisarja

NÄIN STÅLE MUUTTI YÖN PÄIVÄKSI

Kolmiosainen artikkelisarja

–Pitääkö meidän myydä se?

Jeanette oli toivoton: Ford S-Max on perheelle täydellinen auto, mutta suuren ongelman vuoksi hänen miehensä Ståle halusi hankkiutua siitä eroon.

– Pitääkö meidän myydä se?

Jeanette oli toivoton: Ford S-Max on perheelle täydellinen auto, mutta suuren ongelman vuoksi hänen miehensä Ståle halusi hankkiutua siitä eroon.

Jeanette Wölke Friisillä ja Ståle Walsvikilla on kaksi pientä turvaistuinikäistä lasta sekä koira. Lisäksi he haluavat tilaa sekä isoäidille että serkuille. Lopputulos:heillä on oltava auto, jossa on 7 istuinpaikkaa.

Kun tähän lisätään viimeinen kukkula ennen taloa sekä mökkitie, joka suorastaan huutaa nelivedon tarvetta, alkaa autovalikoima olla erittäin rajallinen, ainakin suosittujen SUV-autojen saralla, joita vilisee teillä miljoonittain.

Koska uutta Ford S-Maxia sai nelivetona, olivat Ståle ja Jeanette ensimmäisten joukossa koeajolla. Ja kyllä, he olivat tyytyväisiä – niin tyytyväisiä, että he halusivat kyseisen auton niin pian kuin mahdollista.

Jeanette Wölke Friisillä ja Ståle Walsvikilla on kaksi pientä turvaistuinikäistä lasta sekä koira. Lisäksi he haluavat tilaa sekä isoäidille että serkuille. Lopputulos:heillä on oltava auto, jossa on 7 istuinpaikkaa.

Kun tähän lisätään viimeinen kukkula ennen taloa sekä mökkitie, joka suorastaan huutaa nelivedon tarvetta, alkaa autovalikoima olla erittäin rajallinen, ainakin suosittujen SUV-autojen saralla, joita vilisee teillä miljoonittain.

Koska uutta Ford S-Maxia sai nelivetona, olivat Ståle ja Jeanette ensimmäisten joukossa koeajolla. Ja kyllä, he olivat tyytyväisiä – niin tyytyväisiä, että he halusivat kyseisen auton niin pian kuin mahdollista.

Halogeenivalot – ei ongelmia?

Tästä alkaa myös ongelmavyyhti: liikkeessä saatavilla olleessa autossa oli halogeenivalot. Myyjä lupasi, että “voimme päivittää valot jälkikäteen, jos ette ole tyytyväisiä, ei ongelmaa” – kaupat siis tehtiin.

– Varsinkin viime talvena, jolloin kuljin töihin, tilanne oli huono, sanoo Ståle. Kyseessä on 60 kilometrin ajomatka yhteen suuntaan kapeilla ja mutkaisilla teillä, jossa liikkuu paljon villieläimiä.

– Jos satoi tai tie oli muuten vain märkä, kuten vähintään neljänä päivänä viidestä täällä, oli näkyvyys niin huono, että en itse asiassa kyennyt ajamaan liikenteen mukana, sanoo Ståle.

Ongelmana oli, että lähivalot antoivat niin vähän valoa ja levittivät sitä hyvin heikosti sivuille, joten hän sai ajaa käytännössä katsoen edellä ajavan auton takapuskurissa kiinni. Jos hän piti normaalia etäisyyttä, tuli auton ympärille niin äärettömän pimeää, että hänen oli pakko hiljentää vauhtia – varsinkin pätkillä, missä liikkuu paljon villieläimiä.

1
1

Halogeenivalot – ei ongelmia?

Tästä alkaa myös ongelmavyyhti: liikkeessä saatavilla olleessa autossa oli halogeenivalot. Myyjä lupasi, että “voimme päivittää valot jälkikäteen, jos ette ole tyytyväisiä, ei ongelmaa” – kaupat siis tehtiin.

Halogeenivalot – ei ongelmia?

– Varsinkin viime talvena, jolloin kuljin töihin, tilanne oli huono, sanoo Ståle. Kyseessä on 60 kilometrin ajomatka yhteen suuntaan kapeilla ja mutkaisilla teillä, jossa liikkuu paljon villieläimiä.

– Jos satoi tai tie oli muuten vain märkä, kuten vähintään neljänä päivänä viidestä täällä, oli näkyvyys niin huono, että en itse asiassa kyennyt ajamaan liikenteen mukana, sanoo Ståle.

Ongelmana oli, että lähivalot antoivat niin vähän valoa ja levittivät sitä hyvin heikosti sivuille, joten hän sai ajaa käytännössä katsoen edellä ajavan auton takapuskurissa kiinni. Jos hän piti normaalia etäisyyttä, tuli auton ympärille niin äärettömän pimeää, että hänen oli pakko hiljentää vauhtia – varsinkin pätkillä, missä liikkuu paljon villieläimiä.

Kaukovalot: pelkkä vitsi…

Tilanne ei juuri parantunut niinä muutamana kertana, kun hän pysti sytyttämään kaukovalot. Viimeinen pitkä reissu ennen ongelman ratkeamista kuvailee kokemusta erittäin hyvin. Kyseessä oli reissu, joka kulki suurelta osin pitkin valkoisia talviteitä:

– Se on melko villiä, Jeanette tiivistää vaikutelmansa. Hän nimittäin ajoi Beitostölenistä aina Sogniin. Sytyttelen ja sammuttelen kaukovaloja koko ajan, mutta en huomannut lähes minkäänlaista eroa! Ja olin niin väsynyt pitkän huonoilla valoilla ajetun matkan jälkeen!

Fordin valojen kanssa vietetyn ongelmavuoden aikana on tapahtunut paljon. Ensin myyjäliike, joka oli luvannut korjata asian, lopetti. Toki Ford on yrittänyt korjata ongelman, sekä vaihtamalla erilaiset tehokkaat halogeenipolttimot (kokemus: lakkasivat toimimasta 14 päivän jälkeen…) ja markkinoimalla autoa jälleenmyytäväksi.

Pelastus: Lumen Daylight

Fordin hinnan ja sen tosiasian, että kyseinen auto on täydellinen perheauto, yhdistelmä on johtanut siihen, että auto on edelleen Walsvikin perheen omistuksessa. Ja Ståle on tottunut ratkomaan käytännön ongelmia, joten kun hän törmäsi Lumen Daylight -verkkokauppaan, oli hänen pakko tutustua asiaan tarkemmin.

– Autoosi löytyy kaksi eri päivitystä, joita suosittelemme, osasi Lumen Daylightin asiakaspalvelija Andreas Holbek kertoa.

Sekä Lumen Daylightin selkeät suositukset juuri kyseiseen autoon, että Andreaksen antama vaikutelma siitä, että hänellä on paljon kokemusta myymiensä valojen asennuksesta, tekivät vaikutuksen Ståleen. Lue lisää lopputuloksesta kahdesta seuraavasta osasta!

1

Kaukovalot: pelkkä vitsi…

Tilanne ei juuri parantunut niinä muutamana kertana, kun hän pysti sytyttämään kaukovalot. Viimeinen pitkä reissu ennen ongelman ratkeamista kuvailee kokemusta erittäin hyvin. Kyseessä oli reissu, joka kulki suurelta osin pitkin valkoisia talviteitä:

– Se on melko villiä, Jeanette tiivistää vaikutelmansa. Hän nimittäin ajoi Beitostölenistä aina Sogniin. Sytyttelen ja sammuttelen kaukovaloja koko ajan, mutta en huomannut lähes minkäänlaista eroa! Ja olin niin väsynyt pitkän huonoilla valoilla ajetun matkan jälkeen!

Fordin valojen kanssa vietetyn ongelmavuoden aikana on tapahtunut paljon. Ensin myyjäliike, joka oli luvannut korjata asian, lopetti. Toki Ford on yrittänyt korjata ongelman, sekä vaihtamalla erilaiset tehokkaat halogeenipolttimot (kokemus: lakkasivat toimimasta 14 päivän jälkeen…) ja markkinoimalla autoa jälleenmyytäväksi.

Pelastus: Lumen Daylight

Fordin hinnan ja sen tosiasian, että kyseinen auto on täydellinen perheauto, yhdistelmä on johtanut siihen, että auto on edelleen Walsvikin perheen omistuksessa. Ja Ståle on tottunut ratkomaan käytännön ongelmia, joten kun hän törmäsi Lumen Daylight -verkkokauppaan, oli hänen pakko tutustua asiaan tarkemmin.

– Autoosi löytyy kaksi eri päivitystä, joita suosittelemme, osasi Lumen Daylightin asiakaspalvelija Andreas Holbek kertoa.

Sekä Lumen Daylightin selkeät suositukset juuri kyseiseen autoon, että Andreaksen antama vaikutelma siitä, että hänellä on paljon kokemusta myymiensä valojen asennuksesta, tekivät vaikutuksen Ståleen. Lue lisää lopputuloksesta kahdesta seuraavasta osasta!



MAAILMAN PARAS POLTTIMONVAIHTO?

Kokeiltuaan useita halogeenivaihtoehtoja Ståle Walsvik vaihtoi alkuperäisiin umpioihin xenonit. Tulos oli aivan toiselta planeetalta!

MAAILMAN PARAS POLTTIMONVAIHTO?

Kokeiltuaan useita halogeenivaihtoehtoja Ståle Walsvik vaihtoi alkuperäisiin umpioihin xenonit. Tulos oli aivan toiselta planeetalta!

Kaikkien näiden polttimonvaihtojen takana oli se, että Stålen Ford S-Maxin (vm. 2017) alkuperäiset lähivalot olivat niin huonot, että hän hädin tuskin uskalsi ajaa liikenteen mukana syyspimeillä.

Ennen päivitystä: huono valoteho lähivaloissa ja huono levitys sivuille – vaikkakin lumi antaa asiasta aivan eri käsityksen kuin märkä asfaltti. Lumen Daylightin Andreas Holbekin suositus asian ratkaisemiseksi oli selkeä:

– Paras tapa päivittää alkuperäiset umpiot on vaihtaa xenoneihin. Ne antavat epäilemättä parhaan tehon ja soveltuvimman valokuvion. Suosittelemme 35w lähivaloja, ja 6000 kelviniä antaa erittäin kylmää valkoista valoa, joka muistuttaa ledejä. Tämän asennuksen myötä saat 3-4 kertaa enemmän valoa ja mahtavan lopputuloksen!

Se, että myyjä on innokas, ei kenties ole yllättävää, mutta osoittautui, että Andreas piti sanansa senkin jälkeen, kun Ståle oli vaihtanut lähivaloiksi xenonit.

Yksityiskohtaista osaamista

Få bedre lys til din bil

Lumen Daylightin antamien hyvien ohjeiden avulla sujui xenonien asennus lähivaloiksi aivan kuin tavallisen polttimon vaihto.

Nimenomaan Andreaksen osaaminen ja yksityiskohtien huomiointi sai Stålen vakuuttumaan siitä, että tämä mies tietää mistä puhuu. Jo ennen tilausta Andreas oli selvittänyt, miten xenonien vaihto vuoden 2017 S-Maxiin onnistuu:

– Tässä umpiossa xenonien asennukseen ei tarvita ylimääräisiä klipsejä. Asennus tehdään käyttämällä pelkästään jousta, jota käytetään myös alkuperäisen polttimon kiinnitykseen. Minulla on tapana irrottaa polttimon paikallaan pitävä jousi, asentaa xenon-polttimo, viedä jousi xenon-polttimon johdon yli ja asentaa jousi paikalleen jälkikäteen.

Ja juuri näin asia oli, kun Ståle seisoi pitelemässä uusia xenon-polttimoita. Ohjeet vastasivat todellisuutta.

Kaikkien näiden polttimonvaihtojen takana oli se, että Stålen Ford S-Maxin (vm. 2017) alkuperäiset lähivalot olivat niin huonot, että hän hädin tuskin uskalsi ajaa liikenteen mukana syyspimeillä.

Ennen päivitystä: huono valoteho lähivaloissa ja huono levitys sivuille – vaikkakin lumi antaa asiasta aivan eri käsityksen kuin märkä asfaltti. Lumen Daylightin Andreas Holbekin suositus asian ratkaisemiseksi oli selkeä:

– Paras tapa päivittää alkuperäiset umpiot on vaihtaa xenoneihin. Ne antavat epäilemättä parhaan tehon ja soveltuvimman valokuvion. Suosittelemme 35w lähivaloja, ja 6000 kelviniä antaa erittäin kylmää valkoista valoa, joka muistuttaa ledejä. Tämän asennuksen myötä saat 3-4 kertaa enemmän valoa ja mahtavan lopputuloksen!

Se, että myyjä on innokas, ei kenties ole yllättävää, mutta osoittautui, että Andreas piti sanansa senkin jälkeen, kun Ståle oli vaihtanut lähivaloiksi xenonit.

Yksityiskohtaista osaamista

Nimenomaan Andreaksen osaaminen ja yksityiskohtien huomiointi sai Stålen vakuuttumaan siitä, että tämä mies tietää mistä puhuu. Jo ennen tilausta Andreas oli selvittänyt, miten xenonien vaihto vuoden 2017 S-Maxiin onnistuu:

– Tässä umpiossa xenonien asennukseen ei tarvita ylimääräisiä klipsejä. Asennus tehdään käyttämällä pelkästään jousta, jota käytetään myös alkuperäisen polttimon kiinnitykseen. Minulla on tapana irrottaa polttimon paikallaan pitävä jousi, asentaa xenon-polttimo, viedä jousi xenon-polttimon johdon yli ja asentaa jousi paikalleen jälkikäteen.

Ja juuri näin asia oli, kun Ståle seisoi pitelemässä uusia xenon-polttimoita. Ohjeet vastasivat todellisuutta.

Aivan kuin tavallinen polttimonvaihto

Koska S-Maxin keula on lyhyt ja moottoritila ahdas, oli umpiot pakko irrottaa, jotta niitä pystyi taivuttamaan hieman eteen ja ylöspäin, jotta aikuisen suuret kädet mahtuivat työskentelemään.

– Mutta minun täytyi tehdä niin myös tavallisen polttimonvaihdon yhteydessä. Tämä työ ei ollut vaikeampi kuin pelkkä polttimonvaihto

Valkoinen ja tehokas valo, jota polttimo antoi Stålen testatessa polariteettia antoi hyvää esimakua tuloksesta, joka odotti talvipimeydessä:

Aivan toinen maailma

– Tuloksena oli aivan toinen maailma, Ståle vahvisti ajettuaan samaa tietä, jota hän ajoi juuri ennen valojen päivitystä.

Sekä väri, valoteho ja varsinkin valon levitys sivuille olivat jotain aivan muuta.

– Varsinkin valon levitys oli myönteinen yllätys. Olin siinä uskossa, että tämä riippuu umpiosta, mutta se toimikin selvästi pelkästään päivittämällä polttimoiksi xenonit, sanoo Ståle.

Ja tämä oli vasta lähivalojen päivitys. Huomenna Ståle päivittää myös kaukovalot Lazer Linear 18 Elite -valon avulla.

Aivan kuin tavallinen polttimonvaihto

Koska S-Maxin keula on lyhyt ja moottoritila ahdas, oli umpiot pakko irrottaa, jotta niitä pystyi taivuttamaan hieman eteen ja ylöspäin, jotta aikuisen suuret kädet mahtuivat työskentelemään.

– Mutta minun täytyi tehdä niin myös tavallisen polttimonvaihdon yhteydessä. Tämä työ ei ollut vaikeampi kuin pelkkä polttimonvaihto.

Valkoinen ja tehokas valo, jota polttimo antoi Stålen testatessa polariteettia antoi hyvää esimakua tuloksesta, joka odotti talvipimeydessä:

Aivan toinen maailma

– Tuloksena oli aivan toinen maailma, Ståle vahvisti ajettuaan samaa tietä, jota hän ajoi juuri ennen valojen päivitystä.

Sekä väri, valoteho ja varsinkin valon levitys sivuille olivat jotain aivan muuta.

– Varsinkin valon levitys oli myönteinen yllätys. Olin siinä uskossa, että tämä riippuu umpiosta, mutta se toimikin selvästi pelkästään päivittämällä polttimoiksi xenonit, sanoo Ståle.

Ja tämä oli vasta lähivalojen päivitys. Huomenna Ståle päivittää myös kaukovalot Lazer Linear 18 Elite -valon avulla.



VALMIS PIMEYTEEN!

Unohda suuret umpiot, jotka peittävät koko maskin, LED-valopaneelit ovat nyt se juttu. Kuinka paljon työtä sitten oikeasti tarvitaan lisävalojen asennukseen nykyaikaiseen autoon?

VALMIS PIMEYTEEN!

Unohda suuret umpiot, jotka peittävät koko maskin, LED-valopaneelit ovat nyt se juttu. Kuinka paljon työtä sitten oikeasti tarvitaan lisävalojen asennukseen nykyaikaiseen autoon?

– Aivan kuin kyseessä olisi uusi auto!

Jeanette on matkalla kotiin Lavikista. Kello on yli kuusi, on pimeää ja sataa. Tie E39, jota hän ajaa pitkin Sognefjordenia, on yksi länsi-Norjan eniten villieläimiä vilisevistä. Lapset huutavat hieman takapenkillä, mutta hänen äänensä kuuluu edelleen selkeästi handsfreen kautta hänen puhuessa miehelleen Stålelle. Hän on iloinen, lähes kiihtynyt:

– Näen kaiken, myös pitkälle eteen. Aivan ihmeellistä!

En uskonut sitä aiemmin

– En olisi uskonut, että se on niin hyvä, Ståle tunnustaa. Toki hän sai hyvän vaikutelman puhuessaan Andreas Holbekin kanssa puhelimessa, koska hän sai niin selkeät suositukset päivityksen osalta.

Lazer Linear 18 Elite -valosta Andreas sanoi:

– Tämä valo tarjoaa kaiken, mitä kaukovalolta voi tarvita. Sen valokeilan leveys on erittäin hyvä ja kantama on lähes 1 kilometri, minkä lisäksi tehoa on valtavat 12 150 lumenia. Kyseessä on valopaketti, josta olen vakuuttunut, että tulet pitämään!

Nyt kun hän on asentanut sekä xenon-valot lähivaloiksi, että Lazer Linear 18 Elite -valon lisäkaukovaloksi, on aluksi ehkä tyypillisen optimistiselta myyjältä vaikuttaneen myyjän sanat todettu paikkansapitäviksi.

Uusia yksityiskohtia tulee näkyviin

Nyt esimerkiksi näemme yksityiskohtia tunneleissa, joita emme ole koskaan aiemmin huomanneet, sanoo Ståle.

Valotehon lisäksi Ståle on valtavan tyytyväinen kahteen asiaan:

Kauko- ja lähivalot sopivat täydellisesti yhteen, niin kantaman, värin kuin tehon kannalta. Andreas oli itse asiassa hyvin oikeassa: xenon-lähivalot ja LED-valopaneeli kaukovalona sopivat erittäin hyvin yhteen. Ja valo sopii täydellisesti S-Maxiini, voisi melkein luulla, että se on suunniteltu tätä autoa varten!

Lähivalojen asennus oli melkein kuin polttimoa olisi vaihtanut. LED-valopaneelin asennus oli hieman suurempi työ, sillä Ståle halusi yrittää upottaa valon maskiin rekisterikilven alle. Se olisi mahdollista, mutta sen lisäksi, että alamaskia pitäisi hieman leikata, pitäisi myös lainata vähän tilaa auton vasemmalla olevasta mustasta muovilaatikosta.

“Piilotettu” asennus?

Ehkä musta laatikko oli oikeastaan mukautuvaa vakionopeudensäädintä varten. Stålen autossa sitä ei kuitenkaan ole, joten toivoa oli!

Tällainen jokseenkin edistynyt asennus mielessään Ståle löi hynttyyt yhteen kaverinsa kanssa, joka on automekaanikko – Arnfinn Fretheim. Hän on asentanut monia lisävaloja autoihin, niin yksityisenä kuin työssään Toyota Førdellä.

Perehtyäkseen upotusmahdollisuuksiin Ståle ja Arfinn irrottavat koko puskurin. Lopputulos: mustan laatikon sisällä on piilossa sensori – kenties hätäjarruassistentille – joten he eivät ota sitä riskiä, että he asentaisivat Lazer Linear 18 Elite -valon sen eteen, vaikkakin valo ei missään muualla olisi yhtä kapea ja elegantti.

Näin saadaan tulokseksi perinteisempi asennus rekisterikilven päälle. Mutta kun puskuri makasi työpöydällä ja ajovalojen ohjausvirtaan pääsi helposti käsiksi (kun puskuri on irti, ovat myös umpiot vapaana), käy asennuskin helposti.

Asennukseen puskurin irroittamisen ja kiinnittämisen kanssa meni kokonaisuudessaan alle kaksi tuntia. Jos Ståle olisi lähtenyt suoraan liikkeelle yläasennuksen kanssa, olisi Lazer Linear 18 Elite -valon asennus ollut mahdollista ilman puskurin irroittamista, ja tuolloin asennus olisi ollut valmis tunnissa.

– Aivan kuin kyseessä olisi uusi auto!

Jeanette on matkalla kotiin Lavikista. Kello on yli kuusi, on pimeää ja sataa. Tie E39, jota hän ajaa pitkin Sognefjordenia, on yksi länsi-Norjan eniten villieläimiä vilisevistä. Lapset huutavat hieman takapenkillä, mutta hänen äänensä kuuluu edelleen selkeästi handsfreen kautta hänen puhuessa miehelleen Stålelle. Hän on iloinen, lähes kiihtynyt:

– Näen kaiken, myös pitkälle eteen. Aivan ihmeellistä!

En uskonut sitä aiemmin

– En olisi uskonut, että se on niin hyvä, Ståle tunnustaa. Toki hän sai hyvän vaikutelman puhuessaan Andreas Holbekin kanssa puhelimessa, koska hän sai niin selkeät suositukset päivityksen osalta.

Lazer Linear 18 Elite -valosta Andreas sanoi:

– Tämä valo tarjoaa kaiken, mitä kaukovalolta voi tarvita. Sen valokeilan leveys on erittäin hyvä ja kantama on lähes 1 kilometri, minkä lisäksi tehoa on valtavat 12 150 lumenia. Kyseessä on valopaketti, josta olen vakuuttunut, että tulet pitämään!

Nyt kun hän on asentanut sekä xenon-valot lähivaloiksi, että Lazer Linear 18 Elite -valon lisäkaukovaloksi, on aluksi ehkä tyypillisen optimistiselta myyjältä vaikuttaneen myyjän sanat todettu paikkansapitäviksi.

Uusia yksityiskohtia tulee näkyviin

Nyt esimerkiksi näemme yksityiskohtia tunneleissa, joita emme ole koskaan aiemmin huomanneet, sanoo Ståle.

Valotehon lisäksi Ståle on valtavan tyytyväinen kahteen asiaan:

Kauko- ja lähivalot sopivat täydellisesti yhteen, niin kantaman, värin kuin tehon kannalta. Andreas oli itse asiassa hyvin oikeassa: xenon-lähivalot ja LED-valopaneeli kaukovalona sopivat erittäin hyvin yhteen. Ja valo sopii täydellisesti S-Maxiini, voisi melkein luulla, että se on suunniteltu tätä autoa varten!

Lähivalojen asennus oli melkein kuin polttimoa olisi vaihtanut. LED-valopaneelin asennus oli hieman suurempi työ, sillä Ståle halusi yrittää upottaa valon maskiin rekisterikilven alle. Se olisi mahdollista, mutta sen lisäksi, että alamaskia pitäisi hieman leikata, pitäisi myös lainata vähän tilaa auton vasemmalla olevasta mustasta muovilaatikosta.

“Piilotettu” asennus?

Ehkä musta laatikko oli oikeastaan mukautuvaa vakionopeudensäädintä varten. Stålen autossa sitä ei kuitenkaan ole, joten toivoa oli!

Tällainen jokseenkin edistynyt asennus mielessään Ståle löi hynttyyt yhteen kaverinsa kanssa, joka on automekaanikko – Arnfinn Fretheim. Hän on asentanut monia lisävaloja autoihin, niin yksityisenä kuin työssään Toyota Førdellä.

Perehtyäkseen upotusmahdollisuuksiin Ståle ja Arfinn irrottavat koko puskurin. Lopputulos: mustan laatikon sisällä on piilossa sensori – kenties hätäjarruassistentille – joten he eivät ota sitä riskiä, että he asentaisivat Lazer Linear 18 Elite -valon sen eteen, vaikkakin valo ei missään muualla olisi yhtä kapea ja elegantti.

Näin saadaan tulokseksi perinteisempi asennus rekisterikilven päälle. Mutta kun puskuri makasi työpöydällä ja ajovalojen ohjausvirtaan pääsi helposti käsiksi (kun puskuri on irti, ovat myös umpiot vapaana), käy asennuskin helposti.

Asennukseen puskurin irroittamisen ja kiinnittämisen kanssa meni kokonaisuudessaan alle kaksi tuntia. Jos Ståle olisi lähtenyt suoraan liikkeelle yläasennuksen kanssa, olisi Lazer Linear 18 Elite -valon asennus ollut mahdollista ilman puskurin irroittamista, ja tuolloin asennus olisi ollut valmis tunnissa.

Asiantuntija: täydellinen lopputulos!

Få bedre lys til din bil

Anfinn Fretheim on taitava automekaanikko, joka on päivittänyt monien autojen alkuperäisiä valoja. Hän oli vaikuttunut Lumen Daylightin päivityspaketin tuomasta lopputuloksesta!

Jännitystä on ilmassa, kun Anfinn ja Ståle lähtevät ensimäiselle testireissulle samalle tielle kuin ennen asennusta sekä Lumen ProSystem -xenonsarjan asennuksen jälkeen.

Ståle on äärimmäisen tyytyväinen, mutta jopa asiantuntija Anfinn on hyvin vaikuttunut Lumen Daylightin valopaketista:

– Se oli yksinkertaisesti valtavan hyvä! Huomaa, että kyseessä on laadukas valo: sen lisäksi, että LED-valopaneeli valaisee pitkälle, levittää se valoa myös erittäin hyvin sivuilla. Tätä enempää valoa ei tarvitse kukaan, sillä jos kaukovaloissa on liikaa tehoa, tottuvat silmät siihen ja tällöin syntyy ongelmia, kun valot vaihdetaan pois päältä. Tämä yhdistelmä on yksinkertaisesti täydellinen – olen vaikuttunut!

– Aivan kuin kyseessä olisi uusi auto!

Jeanette on matkalla kotiin Lavikista. Kello on yli kuusi, on pimeää ja sataa. Tie E39, jota hän ajaa pitkin Sognefjordenia, on yksi länsi-Norjan eniten villieläimiä vilisevistä. Lapset huutavat hieman takapenkillä, mutta hänen äänensä kuuluu edelleen selkeästi handsfreen kautta hänen puhuessa miehelleen Stålelle. Hän on iloinen, lähes kiihtynyt:

– Näen kaiken, myös pitkälle eteen. Aivan ihmeellistä!

En uskonut sitä aiemmin

– En olisi uskonut, että se on niin hyvä, Ståle tunnustaa. Toki hän sai hyvän vaikutelman puhuessaan Andreas Holbekin kanssa puhelimessa, koska hän sai niin selkeät suositukset päivityksen osalta.

Lazer Linear 18 Elite -valosta Andreas sanoi:

– Tämä valo tarjoaa kaiken, mitä kaukovalolta voi tarvita. Sen valokeilan leveys on erittäin hyvä ja kantama on lähes 1 kilometri, minkä lisäksi tehoa on valtavat 12 150 lumenia. Kyseessä on valopaketti, josta olen vakuuttunut, että tulet pitämään!

Nyt kun hän on asentanut sekä xenon-valot lähivaloiksi, että Lazer Linear 18 Elite -valon lisäkaukovaloksi, on aluksi ehkä tyypillisen optimistiselta myyjältä vaikuttaneen myyjän sanat todettu paikkansapitäviksi.

Uusia yksityiskohtia tulee näkyviin

– Nyt esimerkiksi näemme yksityiskohtia tunneleissa, joita emme ole koskaan aiemmin huomanneet, sanoo Ståle.

Valotehon lisäksi Ståle on valtavan tyytyväinen kahteen asiaan:

Kauko- ja lähivalot sopivat täydellisesti yhteen, niin kantaman, värin kuin tehon kannalta. Andreas oli itse asiassa hyvin oikeassa: xenon-lähivalot ja LED-valopaneeli kaukovalona sopivat erittäin hyvin yhteen. Ja valo sopii täydellisesti S-Maxiini, voisi melkein luulla, että se on suunniteltu tätä autoa varten!

Lähivalojen asennus oli melkein kuin polttimoa olisi vaihtanut. LED-valopaneelin asennus oli hieman suurempi työ, sillä Ståle halusi yrittää upottaa valon maskiin rekisterikilven alle. Se olisi mahdollista, mutta sen lisäksi, että alamaskia pitäisi hieman leikata, pitäisi myös lainata vähän tilaa auton vasemmalla olevasta mustasta muovilaatikosta.

“Piilotettu” asennus?

Ehkä musta laatikko oli oikeastaan mukautuvaa vakionopeudensäädintä varten. Stålen autossa sitä ei kuitenkaan ole, joten toivoa oli!

Tällainen jokseenkin edistynyt asennus mielessään Ståle löi hynttyyt yhteen kaverinsa kanssa, joka on automekaanikko – Arnfinn Fretheim. Hän on asentanut monia lisävaloja autoihin, niin yksityisenä kuin työssään Toyota Førdellä.

Perehtyäkseen upotusmahdollisuuksiin Ståle ja Arfinn irrottavat koko puskurin. Lopputulos: mustan laatikon sisällä on piilossa sensori – kenties hätäjarruassistentille – joten he eivät ota sitä riskiä, että he asentaisivat Lazer Linear 18 Elite -valon sen eteen, vaikkakin valo ei missään muualla olisi yhtä kapea ja elegantti.

Näin saadaan tulokseksi perinteisempi asennus rekisterikilven päälle. Mutta kun puskuri makasi työpöydällä ja ajovalojen ohjausvirtaan pääsi helposti käsiksi (kun puskuri on irti, ovat myös umpiot vapaana), käy asennuskin helposti.

Totaltiden med demontering og montering av støtfanger var mindre enn to timer. Hadde Ståle derimot gått rett på det øvre alternativet, ville det vært fullt mulig å montere Lazer Linear 18 Elite uten å ta ned fangeren også, og da ville hele monteringen trolig være gjort på en times tid.

1

Asiantuntija: täydellinen lopputulos!

Jännitystä on ilmassa, kun Anfinn ja Ståle lähtevät ensimäiselle testireissulle samalle tielle kuin ennen asennusta sekä Lumen ProSystem -xenonsarjan asennuksen jälkeen.

Ståle on äärimmäisen tyytyväinen, mutta jopa asiantuntija Anfinn on hyvin vaikuttunut Lumen Daylightin valopaketista:

– Se oli yksinkertaisesti valtavan hyvä! Huomaa, että kyseessä on laadukas valo: sen lisäksi, että LED-valopaneeli valaisee pitkälle, levittää se valoa myös erittäin hyvin sivuilla. Tätä enempää valoa ei tarvitse kukaan, sillä jos kaukovaloissa on liikaa tehoa, tottuvat silmät siihen ja tällöin syntyy ongelmia, kun valot vaihdetaan pois päältä. Tämä yhdistelmä on yksinkertaisesti täydellinen – olen vaikuttunut!

Close
999 kr gjenstår til gratis frakt