
Ostoehdot LumenDaylight.fi
Seuraavat ostoehdot koskevat tuotteitamme ja muuta irtaimistoa (tästedes tuotteet), joita Ekstralys AS, y-tunnus: 556813-4489 // 916503555 (tästedes Lumen Daylight) myy, mikäli muuta ei kirjallisesti ole kyseisen asiakkaan (tästedes asiakas) ja Lumen Daylightin välillä sovittu. Myydessään tuotteita kuluttajalle Lumen Daylight soveltaa määrääviä säädöksiä, jotka pohjautuvat sovellettavaan lainsäädäntöön. Lumen Daylightin verkkokauppaa (www.LumenDaylight.fi) kutsutaan tästedes nimellä LumenDaylight.fi.
Myyjä on:
Ekstralys AS, Gare Næringspark 4, 4521 Lindesnes, Norja
Postiosoite Ruotsissa:
Postnord AS
Retursenter Norge / EKSTRALYS AS
Pilängsgatan 10
702 98 Örebro
Postiosoite Suomessa:
Gare næringspark 4, 4521 Lindesnes
Sähköposti: Lumen@lumendaylight.fi
Puhelin: +358 75 3257775
Y-tunnus: 556813-4489
Tuotteet
Osoitteessa LumenDaylight.fi myytäviä tuotteita koskee Suomen lainsäädäntö. On ostajan omalla vastuulla varmistaa, että lainsäädäntöä noudatetaan, ja että tuotteet asennetaan lakisääteisesti. Tuotteen on myös asennettava vastuullisesti, virheellisestä asennuksesta johtuvat vauriot ovat asiakkaan vastuulla. Joillakin tuotteilla osoitteessa LumenDaylight.fi on ohjevideoita, jotka sisältävät esimerkiksi asennusohjeita. Ota meihin yhteyttä, jos olet epävarma lainsäädännöstä tai asennuksesta.
Tilaaminen
Tuotteiden tilaaminen tapahtuu verkkokaupassa osoitteessa LumenDaylight.fi. Tilauksen yhteydessä ostosopimus syntyy, kun Lumen Daylight on vahvistanut tilauksen sähköpostiin lähetettävällä tilausvahvistuksella. Lumen Daylight ei tee sopimuksia alaikäisten (alle 18-vuotiaat) kanssa ilman huoltajan hyväksyntää. Lumen Daylight pidättää oikeuden tietojen virheisiin sekä virheisiin teknisissä tiedoissa kaikissa Lumen Daylightin valikoimassa esiintyvissä tuotteissa ja palveluissa. Kaikkiin kuvatietoihin on suhtauduttava havainnollistavina, eikä niiden voida taata vastaavan tuotteen ulkonäköä ja käytettävyyttä tarkalleen. Mahdollisten varastotilannetta koskevien virheellisten tietojen kohdalla Lumen Daylight pidättää oikeuden korjata tietoja jälkikäteen. Tämä tarkoittaa muun muassa sitä, että mikäli Lumen Daylightin valikoimaan kuuluva tuote on loppunut tai sitä ei jostakin muusta syystä ole saatavilla kohtuullisen vaivannäön avulla, ei Lumen Daylight ole velvollinen toimittamaan kyseistä tuotetta, vaikka asiakas olisi sen yllä esitetyn mukaisesti tilannut. Kun asiakas on tehnyt tilauksen, ei Lumen Daylight voi muuttaa tilausta. Palautusehdot ovat voimassa.
Toimitusehdot
Osoitteessa LumenDaylight.fi sisältyy arvonlisävero aina ilmoitettuun hintaan. Tilattavien tuotteiden hintaan lisätään aina toimituskulut. Toimituskulut riippuvat asiakkaan valitsemasta toimitustavasta. Lumen Daylight toimittaa tuotteita yhteistyössä Postnordin kanssa. Lumen Daylight toimittaa vain Suomeen. Tuotteen todellinen varastotilanne on ilmoitettuna osoitteessa LumenDaylight.fi kunkin tuotteen alla.
Asiakkaan on aina todistettava henkilöllisyytensä tuotteiden toimituksen yhteydessä. Vain henkilö, jonka nimi lukee paketissa, voi noutaa sen postitoimistosta.
Mikäli asiakas päättää olla noutamatta tilattuja tuotteita, laskutetaan asiakkaalta 50 € käsittelymaksu.
Mikäli tuotteiden toimituksessa on pitkiä viiveitä, ilmoitettaa Lumen Daylight asiakkaalle asiasta sähköpostilla tai puhelimitse. Asiakkaalla on aina oikeus peruuttaa ostos, mikäli toimitusaika viivästyy. Tilaus on peruutettava kirjallisesti sähköpostilla osoitteeseen lumen@lumendaylight.fi, ja Lumen Daylight palauttaa maksetun summan viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisen peruutuksen vastaanottamisesta. Saattaa esiintyä tilanteita, jolloin tilauksen täyttäminen on mahdotonta, esimerkiksi jo Lumen Daylightin tavarantoimittaja ei kykene täyttämään velvollisuuksiaan Lumen Daylightia kohtaan. Siksi Lumen Daylight pidättää oikeuden irtisanoutua kaikista asiakkaan korvausvaatimuksesta viivästyksiä koskien.
Lumen Daylight on vastuussa vaurioista tuotteen kuljetuksen aikana asiakkaalle, eli siitä mahdollisuudesta, että tuote vaurioituu tai hajoaa, kun sitä toimitetaan asiakkaalle. Asiakas on vastuussa vaurioista mahdollisten tuotepalautusten yhteydessä, kun tuote palautetaan Lumen Daylightille.
On asiakkaan vastuulla ilmoittaa mahdollisista kuljetusvaurioista Lumen Daylightin asiakaspalveluun kohtuullisen ajan sisällä. Lumen Daylight pyytää asiakkaita ilmoittamaan vaurioista mahdollisimman nopeasti, jotta asia saadaan hoidettua sujuvasti. Asiakas vastaa tuotteiden purkamisesta ja tuotteiden kunnon tarkastamisesta mahdollisimman pian tuotteiden vastaanottamisen jälkeen. Kuljetusvaurioiden osalta asiakkaan on otettava yhteyttä Lumen Daylightin asiakaspalveluun sähköpostilla: lumen@lumendaylight.fi tai puhelimitse: +358 75 3257775 . Mikäli tuote on kärsinyt kuljetusvaurioita, ei asiakas saa käyttää tuotetta ja asiakkaan on säilytettävä tuotteen pakkaus, jotta koko paketti ja tuote voidaan tarkistaa vaurioasian käsittelyssä.
Hinnat ja maksu
LumenDaylight.fi-osoitteessa ilmoitettuihin hintoihin sisältyy alv. Toimituskulut lisätään hintaan asiakkaan valitsemasta toimitustavasta riippuen. Toimituskulut ovat mukana tilauksen kokonaissummassa.
Tuotteiden tarjoushinnat ovat voimassa niin kauan kuin varastoa riittää, mikäli Lumen Daylight ei muutoin ilmoita.
Alennuskoodeja voi käyttää vain yksitellen, niitä ei voi yhdistää.
Maksamattomista paketeista veloitetaan 50 € summa (sis. alv), sekä edestakaiset toimituskulut kyseiseltä tilaukselta kulujemme kattamiseksi. Mikäli maksua ei saada, lähetetään maksuvaatimus muistutuksen jälkeen perintään. Vain yksityishenkilöillä on oikeus peruuttaa kauppa, ja tällöin paketti on noudettava ja ostajan on palautettava se, jotta etämyyntilainsäädännön vaatimukset täyttyvät.
Jos valitset maksutavaksi Klarnan, paina tästä lukeaksesi lisää Klarnan ostoehdoista.
Maksun turvallisuus
Lumen Daylight takaa, että osoitteessa LumenDaylight.fi tarjotut maksutavat ovat turvallisia. Lumen Daylight tarjoaa turvallisen korttimaksun VISAn ja MasterCardin kautta (Klarnan avulla). Lumen Daylight ei koskaan käsittele asiakkaan korttitietoja. Asiakas voi tehdä ostoksia vain korteilla, jotka on myönnetty pohjoismaissa.
Turvallisuus ja tietosuoja
Kaikki asiakkaiden tietojen käsittely tapahtuu salattuna ja suurinta mahdollista turvallisuustasoa noudattaen. Asiakkaan rekisteröitymisen ja tilauksen teon yhteydessä asiakas hyväksyy, että Lumen Daylight säilyttää ja käyttää asiakkaan tietoja täyttääkseen velvollisuutensa asiakasta kohtaan. Henkilötietojen siirto tapahtuu salattuna SSL-yhteyden kautta. Asiakkaan antamat salasanat tallennetaan salattuna. Lumen Daylight tallentaa joitakin asiakkaidensa kanssa puhelimessa, chatissa tai sähköpostilla käytyjä keskusteluja voidakseen tarjota palveluita, joita asiakas Lumen Daylightilta odottaa.
Lumen Daylight ei jaa asiakkaiden henkilötietoja kolmansille osapuolille. Henkilötietolainsäädännön mukaan asiakkaalla on oikeus saada tiedot, jotka yrityksellä hänestä on. Jos tiedot ovat virheellisiä, vajaita tai epäoleellisia, voi asiakas pyytää tietojen korjaamista tai poistamista.
Peruutusoikeus
Jos haluat hyödyntää peruutusoikeuttasi, ota yhteyttä asiakaspalveluun, joka lähettää sinulle lomakkeen, jotta voit palauttaa tuotteet meille yksinkertaisesti.
Asiakkaalla on aina 20 päivän peruutusoikeus etämyyntilainsäädännön mukaisesti. Peruutusoikeus koskee vain tuotteita, joiden kunnossa ei ole tapahtunut muutoksia. Peruutusaika alkaa siitä päivästä, jolloin asiakas on ottanut tuotteen vastaan. Lumen Daylight palauttaa ostoksen summan viimeistään 14 päivän sisällä siitä, kun palautettu tuote on saapunut Lumen Daylightin palautusosastolle Norjassa.
Asiakkaan on palautettava peruutuksen kohteena oleva tuote alkuperäisessä pakkauksessa asiaankuuluvine pakkausmateriaaleineen. Asiakas vastaa mahdollisista vaurioista palautuksen osalta, kuten siitä mahdollisuudesta, että tuote vaurioituu tai katoaa kuljetuksen aikana.
Otattehan palautuksen osalta yhteyttä asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostilla, jotta voimme laatia palautuksen ja lähettää palautuslomakkeen sähköpostilla.
Jätä palautuspaketti toimipisteeseen, jossa käsitellään Postnordin paketteja, ja huolehdi, että saat palautuksestasi kuitin – palautuksen turvallisuuden ja seurattavuuden vuoksi.
Jos asiakas haluaa vaihtaa tuotteen, on tuote palautettava, minkä jälkeen Lumen Daylight maksaa takaisin ostoksen summan ja asiakas voi tehdä uuden tilauksen. Voimme myös lähettää alennuskoodin, jonka asiakas voi käyttää uusiin tuotteisiin verkkokaupassa. Valitse sinulle soveltuva toimintatapa ollessasi yhteydessä asiakaspalveluumme.
100 päivän avoin kauppa – avaamattoman pakkauksen kohdalla
Jos haluat hyödyntää peruutusoikeuttasi, ota yhteyttä asiakaspalveluun, joka lähettää sinulle lomakkeen, jonka avulla voit helposti palauttaa tuotteet meille.
LumenDaylight.fi-asiakkaana sinulla on 100 päivän avoin kauppa niiden tuotteiden kohdalla, joiden pakkausta et ole rikkonut. Pakkaus ei saa olla millään tapaa vaurioitunut tai muuttunut. Jos tuotteella ei ole erityistä pakkausta, vaan se toimitetaan irtonaisena paketissa, on kaikkien merkkien, tarralappujen, etikettien, jne. oltava paikallaan tuotteessa. Tuotteet voi sopimuksen mukaan palauttaa myös rikkoutuneen pakkauksen kera, mutta tuotteen on vastattava uutta tuotetta. Sen on siis oltava samassa kunnossa kuin uusi. Uudelleenpakkaamisesta voi koitua kuluja, jos pakkaus on rikki tai kadonnut.
100 päivän avoin kauppa ei koske digitaalista sisältöä, sinetöityjä tuotteita, asiakkaan tarpeiden mukaan valmistettuja tuotteita, alusvaatteita, pilaantuvia tuotteita tai tuotteita, joiden parasta ennen -päiväys on lyhyt.
Takuu ja reklamaatio-oikeus
Lumen Daylight myy tuotteita, joilla on erilaisia takuita – aina yhdestä vuodesta 5 vuoteen. Takuu on ilmoitettu tuotesivulla, ja joillakin takuilla on erikoisehtoja. Ruotsissa asuvia asiakkaita koskee 3 vuoden reklaamatio-oikeus kuluttajakauppalain mukaisesti.
Tuotetakuu kattaa vain alkuperäiset valmistusvirheet, eli viat, joita tuotteessa on jo toimitushetkellä. Lumen Daylightin pitää todeta valmistusvirheen olemassaolo, jolloin asiakas saa tuotteen korjauksen tai vaihtoehtoisesti uuden tuotteen ilmaiseksi. Tuotetakuu ei päde, jos Lumen Daylight ei kykene löytämään tuotteesta vikaa, tai jos asiakas on aiheuttanut vian itse. Tuotetakuu ei myöskään koske käsittelyvirheitä, väärin asennettuja tuotteita tai vikoja, jotka syntyivät tuotteen toimintojen tai ulkonäön muokkaamisen yhteydessä tai sen jälkeen, kuten uudelleenrakentamisen, päivityksen tai muun tuotetta koskevan käsittelyn yhteydessä.
Joillakin tuotteilla on rajattu käyttöikä, kuten (mutta ei rajoittuen) korkeatehoisilla halogeenipolttimoilla. Tällaiset tuotteet ovat kulutusosia, eikä lainsäädäntö 3 vuoden takuusta koske niitä.
Asiakkaan lasku tai kuitti toimii takuutodistuksena.
Reklamaatiot (toimituskulut) ja huoltoasiat
Reklamaatio-, huolto- ja takuuasioissa on aina oltava yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostilla, sähköpostiosoite: lumen@lumendaylight.fi, tai puhelimitse: +358 75 3257775. Lumen Daylight hoitaa reklamaatiot korjaamalla ne itse, ja mikäli lisäpalveluita tarvitaan, käytetään valikoituja yhteistyökumppaneita.
Reklamaatiotapauksissa Lumen Daylight maksaa palautuksen toimituskulut. Ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi valmiiksi maksetun palautuslomakkeen. Tämä palautusetiketti voidaan liimata pakettiin, jolloin lähetys onnistuu maksutta. Muista, että sinun on saatava palautuksestasi kuitti siltä varalta, että paketti katoaa.
Emme voi korvata toimituskuluja, jos olet lähettänyt reklamaatiotuotteen omin päin.
Jos palautat tuotteen, olet vastuussa tuotteesta siihen asti, kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen kuljetusyritykseltä. Tämä koskee myös tilanteita, joissa tuote katoaa tai vahingoittuu jollain tapaa.
Huoltotoimenpiteet, jotka johtuvat vioista, vaurioista tai muista vastaavista, jotka ovat syntyneet jonkin muun syyn johdosta, ovat asiakkaan maksettavia kuluttajakauppalain tai kauppalain säädösten mukaan.
Kiistat ja lainkäyttöalue
Asiaan liittyvien kysymysten kohdalla on asiakkaan otettava yhteyttä Lumen Daylightin asiakaspalveluun sähköpostilla, sähköpostiosoite: lumen@lumendaylight.fi, tai puhelimitse:+358 75 3257775
Näihin ostoehtoihin sovelletaan Ruotsin lainsäädäntöä.
Lumen Daylight noudattaa kuluttajariitalautakunnan suosituksia kiistatilanteissa.
Lautakunnan osoite on:
Box 174, 101 23 Stockholm
Tel:+46 (0)8-508 860 00
www.arn.se
Asiakas voi kääntyä myös EU:n Online Dispute Resolution -portaalin puoleen – http://ec.europa.eu/consumers/odr